Ewelina Godlewska, ur. w 1982 r., absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim, pracę magisterską Tadeusz Kantor: sobowtór, melancholia, powtórzenie pisaną pod opieką prof. dra hab. Leszka Kolankiewicza na kierunku wiedza o kulturze w Instytucie Kultury Polskiej UW obroniła w 2006 roku. Obecnie doktorantka w Zakładzie Teatru i Widowisk tegoż Instytutu. Członkini zespołu opracowującego program „Teatr w kulturze". Przygotowuje rozprawę doktorską na temat radio-logiczności teatru Tymoteusza Karpowicza. Publikowała artykuły w czasopismach teatralnych („Didaskalia", „Teatr"), w piśmie „(op.cit)", a jej przekład tekstu Michela de Certeau ukazał się w „Kontekstach". Główne obszary zainteresowań to teatr XX wieku, ze szczególnym uwzględnieniem jego filozoficznych i antropologicznych kontekstów oraz antropologia widowisk, a także współczesna humanistyka francuska.